Duży spadek ilości obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Duży spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Duży spadek ilości obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim PorcieGdyński Port ze względu na bardzo blisko położony port Gdański nie ma lekkiego życia. Zwłaszcza że konkurent z sąsiedztwa naprawdę wysoko postawił poprzeczkę, w w minionych latach zainwestował bardzo dużo, i to wszystko spowodowało, że kilku klientów zdecydowało się na dokonanie zmiany. Sytuację tę doskonale pokazują cyfry. W rok poprzednim terminal BCT obsłużył o około 120 tysięcy mniej kontenerów w porównaniu z rokiem poprzednim, co daje w efekcie 25-procentowy spadek. Spory spadek odnotował także drugi terminal w Gdyni, z kolei w nim poziom ten wynosił niecałe dwanaście procent. Bardzo dobrze więc widać, że niestety Gdynia zostaje nieco z tyłu w porównaniu z leżącym w pobliżu Gdańskiem. W ciągu poprzedniego roku paru dużych, światowych graczy zaczęło współpracować z DCT, również kolejni przewoźnicy zaczynający transporty do naszej części Europy wybierają raczej Gdańsk. Wiadomo, że konkurencja jest ważną rzeczą, szczególnie jeżeli porty leżą obok siebie, ale pojawiają się już głosy o tym, że taka sytuacja nie jest zdrowa.

Duże znaczenie na obecną sytuację Portu Gdyńskiego mają spóźnione projekty powalające na obsługę jednostek o największej długości. Do tej pory nie został bowiem pogłębiony kanał, co przyczynia się do tego, że niemożliwe jest obsłużenie największych kontenerowców, pomimo tego że portowa infrastruktura może na to pozwolić. To był podstawowy powód przejścia grupy armatorów do portu w Gdańsku, gdyż ich kontenerowce po prostu nie dawały rady dopływać pod terminal z powodu zbyt płytkiej trasy. Oprócz tego na sytuację taką nałożył się krach tranzytowy z Rosją i duże spowolnienie chińskiej gospodarki, i koniec końców wyniki były takie jakie były. Władze portu są przekonane, że przyszły rok pozwoli się jednak odbić. Zakończono bowiem parę trwających od trzech lat inwestycji, które powinny przygotować terminale na bezpośrednie przyjmowanie dużych kontenerowców. W dużym stopniu modernizacji oraz powiększeniu uległ park maszynowy, znacznie unowocześniono też place składowe i zainwestowano w specjalistyczne oprogramowanie pomagające w zarządzaniu całym portem.